فرایند برگزاری انتخابات استان یزد زیر ذره بین هیئت بازرسی

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان یزد گفت: هزار و ۲۰۰ نفر از اعضای هیات بازرسی، فرایند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استان یزد را رصد می کنند.



به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد، سید مسعود عظیمی، رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان یزد یکی از مهمترین رسالت های هیات بازرسی را نظارت بر حسن اجرای انتخابات دانست و گفت: بیش از 1200 نفر از اعضای هیات بازرسی بر صحت و سلامت روند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان یزد نظارت می کنند.
وی با بیان اینکه 966 بازرس در شعب اخذ رای به حفاظت و صیانت از آرای مردم استان می پردازند، خاطرنشان کرد: به ازای هر 15 شعبه اخذ رای یک سربازرس پیش بینی شده، علاوه بر این 14 بازرس ویژه برای شهرستان های ده گانه استان در نظر گرفته شده است.

عظیمی همچنین از طراحی سامانه ویژه رایانه ای برای انعکاس برخط (آنلاین) نتایج بازرسی های انتخابات در وزارت کشور خبرداد و گفت: بر این اساس نیازی به مکتوب و مستند کردن تخلفات احتمالی روز برگزاری انتخابات به روش دستی نیست بلکه عوامل بازرسی باید آن را به صورت آنلاین ارسال کنند.
رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان یزد با بیان شیوع کرونا باعث تغییر در روند معمول برگزاری انتخابات شده است، گفت: انتخابات قبلی (مجلس) بدون تجربه قبلی برگزار شد اما امسال چیدمان فضا، پوشش ماسک و فاصله گذاری برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده و براساس اولویت سلامت مردم از نگاه رهبری و تکلیف موجود در این باره، برگزاری به بهترین نحو در دستور کار است.
وی در انتها با اشاره به حضور پرشور و قابل تحسین مردم در انتخابات امسال، خاطرنشان کرد: دشمن با تمام قوا سعی بر این داشت که مشارکت مردم در انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد اما با اتحاد همه مردم و درک نیاز کشور به حضور و مشارکت انان، شاهد ازدحام و حضور چشمگیر آن ها پای صندوق های اخذ رای بودیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات