جلسۀ آموزشی توجیهی هیئت بازرسی انتخابات شهرستان‌های استان برگزار شد

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری و دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان گفت: استان یزد تعداد 876 بازرس برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، دومین جلسۀ آموزشی توجیهی هیئت بازرسی انتخابات شهرستان‌های استان با حضور اعضای این هیئت و کارشناسان در استانداری یزد برگزار شد.
«محمدجواد رامشک» با اشاره به اینکه در اجرای ماده31 اصلاحی قانون انتخابات ریاست جمهوری و نیز ماده66 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی، وزارت کشور مسئول کنترل جریان انتخابات است از ایجاد شبکۀ بازرسی انتخابات در کشور، استان و شهرستان‌ها با هدف صیانت از آرای مردم خبر داد.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری و دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان گفت: هیئت بازرسی مرکزی انتخابات کشور در وزارت کشور تشکیل و به تبع آن در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز تشکیل شده است که این هیئت در استان دارای پنج عضو و در شهرستان‌ها دارای سه عضو است.
وی دربارۀ تعداد بازرسان و سربازرسان صندوق‌های انتخابات با بیان اینکه استان یزد 876 بازرس برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهد داشت، افزود: به ازای هر صندوق رأی یک بازرس و به ازای هر 15 صندوق یک سربازرس به کار گرفته خواهد شد.
دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان بیان کرد: لازم است هیئت‌های شهرستانی پس از تعیین و تأیید بازرسان و سربازرسان، برنامه‌ریزی لازم را برای تشکیل جلسه‌های توجیهی آموزشی بازرسان و سربازرسان در شهرستان‌ها انجام دهند.
رامشک در معرفی اعضای هیئت بازرسی انتخابات استان گفت: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری ؛ رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان؛ دبیر آن مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری و اعضای آن مدیران کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، ورزش و جوانان استان و امور اقتصادی و دارایی استان یزد هستند.
گفتنی است در این جلسه توجیهی، آموزشی ضمن استفاده از مطالب بازرسی انتخابات کشور که به صورت ویدیو کنفرانس ارائه شد و همچنين به پرسش‌های هیئت‌های شهرستانی پاسخ داده و مقرر شد هیئت‌های شهرستانی در اسرع وقت برای معرفی بازرسان و سربازرسان اقدام و در نهایت اسامی آنها در سامانۀ جامع انتخابات ثبت شود. همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی رؤسای هیئت‌های بازرسی شهرستان‌ها بیان و مقرر شد هیئت‌های شهرستانی تخلفات احتمالی انتخابات را جمع‌آوری و با هماهنگی هیئت استان برای درج در سامانۀ جامع انتخابات اقدام شود.
 

Jalkbazentsh 1.JPG Jalkbazentsh 2.JPG Jalkbazentsh 3.JPG

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات