در چهارمین جلسه هیئت بازرسی انتخابات یزد چه گذشت؟

در چهارمین جلسه هیئت بازرسی انتخابات استان یزد موضوعاتی از قبیل مسائل انتخابات، انتخاب بازرسان، سربازرسی،  آموزش هیئت‌های بازرسی، همکاری و هماهنگی  و تعامل بین هیئت بازرسی و اجرایی و نقش و جایگاه بازرسی در انتخابات مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی در چهارمین جلسه هیئت بازرسی انتخابات استان که با حضور رؤسای هیئت‌های بازرسان شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: انتظار می‌رود اعضای هیئت‌های بازرسان شهرستان همه چالش‌های مرتبط با برگزاری انتخابات در شهرستان‌ها که به چهاراصل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت آسیب وارد می‌کنند شناسایی کنند تا در انتخابات امسال شاهد تکرار برخی چالش‌ها نباشیم.

وی با اشاره به اهداف و وظایف هیئت بازرسی انتخابات استان خاطرنشان کرد: پیشگیری از بروز تخلف و جرم، جلوگیری از ابطال رأی، صیانت از حقوق شهروندی، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات، پیگیری جرائم انتخاباتی از جمله اهداف و وظایف این هیئت است.
رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد در جمع رؤسای هیئت‌های بازرسان شهرستان یزد با بیان اینکه باید آموزش بازرسان در اولویت باشد اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر است در روز برگزاری انتخابات بازرس، سربازرس و بازرس ویژه در سطح استان روند برگزاری انتخابات را رصد کنند.
شاه‌حسینی افزود: هیئت بازرسان انتخابات شهرستان یزد باید اصل بی‌طرفی در انتخابات را رعایت کنند. به این شکل می‌توانیم یک انتخابات پرشور را در استان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: طرح شبکه‌ای در هیئت بازرسی انتخابات استان یزد انجام شد به‌طوری‌که هیئت بازرسی مرکزی عملکرد همه فرمانداران را بررسی می‌کند، بااین‌حال هریک از اعضا به‌عنوان معین شهرستان‌ها انتخاب شدند تا با هیئت بازرسی شهرستان‌ها ارتباط داشته باشند.
رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد با اشاره به لزوم همراهی همه عوامل برای برگزاری انتخاباتی پرشور،  تصریح کرد: با فراهم‌کردن بسترهای لازم جهت حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری در تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان بوده و افراد اصلح با فعالیت خود چشم‌انداز روشنی برای استان و‌ کشور ترسیم می‌کنند.
شاه‌حسینی گفت: همه چالش‌های مرتبط با برگزاری انتخابات در شهرستان‌های یزد باید شناسایی و به استانداری ارائه شود تا نسبت به برطرف‌شدن این چالش‌ها به‌سرعت اقدام کنیم.
وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته بیش از 90 درصد شهرستان‌ها بازرستن‌ خود را در سامانه اطلاعات انتخابات وارد کرند که این در حالی است که بازرسان شهرستان‌ها و بازرسان صندوق‌ها نیز کاملا مشخص و احکام آنها صادر شده و تمامی اقدامات به انجام رسیده است.
رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد از اطمینان به مردم و آمادگی هیئت بازرسی شهرستان‌ها برای کنترل و بازرسی جریان انتخابات و دریافت گزارش‌های موثق از تخلفات احتمالی را به‌عنوان وظایف هیئت‌های بازرسی انتخابات در سطح شهرستان‌ها نام برد.
شاه‌حسینی گفت: برگزاری مرتب جلسات اعضای هیئت‌های بازرسی انتخابات در سطح شهرستان‌های استان  باید موردتوجه قرار گیرد.

وی در انتهای جلسه بیان کرد: کنترل و بازرسی جریان انتخابات، حصول اطمینان از انجام دقیق و صحیح وظایف قانونی توسط عوامل اجرایی انتخابات، تحلیل و جمع‌بندی اسناد  مستدل از تخلفات انتخاباتی و همچنین رسیدگی و پاسخگویی به شکایات از مهم‌ترین وظایفی است که باید از سوی اعضای هیئت بازرسی انتخابات بیش‌ازپیش موردتوجه و دقت قرار گیرد تا علاوه بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، آرامش کامل بر فضای انتخابات استان حاکم شود

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات