سفرنامه «بلیط خدمت »| از یزد برای استان یزد 2

با دومین سفرنامه «بلیط خدمت» در قالب گزارش سفرهای کاری و اداری استاندار یزد پیرامون پیگیری مطالبات مردمی وتحقق « سند یزد نوین»  در عرصه ملی و بین المللی همراه باشید.

  به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،در سفرنامه پیش رو ابعاد مختلف سفرهای کاری « مهران فاطمی» استاندار یزد با هدف زمینه‌سازی برای تحقق سند « یزد نوین» پیگیری، اقدامات و توسعه روابط پیرامون این اصل مشترک  تشریح می‌شود:

* یزد-تهران / دوشنبه 25 دی‌ماه 1402

+ شهدا  سنگ نشانند که ره گم نشود

با استراحت میانه‌ای ندارد و هر فرصت را به یک جلسه کاری تبدیل می‌کند ، در مسیر یزد به تهران موضوعات را با سایر مسئولان همراه و مرتبط با این سفر هماهنگ و آغاز اولین برنامه به نام شهدا متبرک می‌شود.

استاندار یزد خود را به نشست استانداران با رئیس بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس   می‌رساند،صحبت از اشتراک اندیشه و راهکارهای ترویج فرهنگ دفاع مقدس با نگاه ملی است و تکمیل باغ موزه‌های دفاع مقدس و تولید محتوا در این زمینه که خوشبختانه حاضرین بر جایگاه خوب یزد در این عرصه صحه می‌گذارند.

در نشست استاندران با وزاری کشور و آموزش و پرورش نیز  تشریح کارنامه استان در زمینه آموزش و پرورش با  آغاز به ساخت مدارس خیری با اعتباری بالغ بر  3هزار میلیارد تومان در دو سال گذشته، ایجاد هنرستان‌های جوار معدنی، فعال‌سازی طرح بورسیه تحصیلی و شغلی خوش می‌درخشد.

+ مسئله‌ای حیاتی برای مردم یزد

اگر بگویم « مهران فاطمی» در هر جلسه‌ای که باشد به مسئله آب هم فکر می‌کند دور از واقعیت نیست، برنامه کاری دوم در جلسه با وزیر محترم نیرو ادامه یافت و وضعیت انتقال آب شرب از سد خرسان 3،خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی،پروژه‌های آبرسانی روستایی و زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن بررسی و زمینه‌سازی و تبادل نظر برای سرعت بخشی به ادامه کار صورت گرفت.

+ وقتی فعالان اقتصادی با استاندار یزد همسفر می‌شوند

اعتقاد و باور عمیقی به بخش خصوصی دارد این را می‌توانید از زبان فعالان اقتصادی نیز بشنوید، سفر ادامه دارد؛استاندار یزد همراه با تعدادی از فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان  به اتاق رئیس کل بانک مرکزی وارد می‌شوند و این دیدار با بیان مشکلات احصاء شده بخش خصوصی مبتنی بر جلسات شواری گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان آغاز می‌شود تا در سطح ملی گره گشایی صورت گیرد.

تامین مالی واحدهای خرد و کلان،رفع تعهدات ارزی و تامین ارز برای واردات ماشین آلات صنایع دغدغه مشترک همسفران استاندار است که در دستور کار قرار می‌گیرد و خوشبختانه 5 درخواست و مصوبه جلسه قبل نیز به نتیجه رسیده است.

+  معاونین استاندار و مدیران اجرایی برای یزد در تهران

در بخش دیگر این سفر، همزمان دو تن از معاونان استاندار، برخی مدیران و فرمانداران نیز در مجموعه‌های دیگر مشغول پیگیری موضوعات میانی هستند که می‌توان به جلسه سرمایه‌گذاری استان در سواحل مکران، زمینه‌سازی برای راه اندازی پالایشگاه جی تی ال ابرکوه و جلسه‌ای با موضوع انتخاب یزد به عنوان الگو و پایلوت کشوری بهره‌وری و کلید خوردن عملیات اجرایی آن به صورت رسمی با آغاز دهه مبارک یزد اشاره کرد.

سفری پر خیر و برکت نیز در راه است که امروز زمینه‌های آن و آمادگی استان یزد برای میزبانی از ریاست محترم جمهور نیز هماهنگ و اقدامات اولیه در این زمینه صورت گرفت.

از این سفر همه پایان آن خوشا که تویی... # یزد-عزیز ​​​​​​​

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
1 نظر